مجری خانه های بتنی با سیستم  ICF

مجری خانه های بتنی با سیستم ICF

گروه صنعتی پارسه سازه
مجری خانه های بتنی با سیستم  ICF

مجری خانه های بتنی با سیستم ICF

گروه صنعتی پارسه سازه

سوپر پانل چیست؟

 

 

سوپر پانل چیست؟ 

       

سوپر پانل نوع تکامل یافته سیستمهای  Insulating Concrete Forms ) ICF ) می باشد سیستم قدیمی ICFدیوارهایی است که از چیدن بلوکهای تو خالی استایرن و قراردادن میلگردهای قائم و افقی به صورت محدود در آن، و بتن ریزی در فضاهای خالی داخل بلوکها ساخته می شود. 

بلوکها در طرفین به دو جداره به ضخامت حداقل 5 سانتی متر محصور می باشد. صفحات پلی استایرن توسط رابطهای از جنس پلاستیک یا فلز بهم دیگر متصل و از اتصال آن بلوکهایی تو خالی حاصل میشود که در فضای خالی آن میلگرد قرار داده شده و بتن ریزی می شود. حاصل عملیات اجرایی آن شبیه به بلوک چینی است که مستلزم صرف زمان و محدودیتهای سازه ای می باشد.

 

سیستم سوپر پانل با اصلاح روش ICF قدیمی در جهت ساختمان سازی به روش های صنعتی تر، سرعت بالاتر و مقاوم تر در برابر زلزله،با تغییرات اساسی در المانهای آن، ابداع گردید.مبتکر این تکنولوژی کمپانیPLASTEDIL سوئیس می باشدکه سیستم مذکور را با نام ®PLASTBAU در سراسر دنیا عرضه نموده است. 

این سیستم متشکل از المانهای باربر و غیر باربر اصلی ساختمان یعنی دیوار باربر، سقف باربر و دیوار پارتیشن است. 

با استفاده از این سیستم می توان بیش از 60% عملیات مربوط به اجرای یک سازه بتنی را در کارخانه انجام داد و با انتقال قطعات به سایت اجرایی عملیات ساخت را به سرعت به اتمام رسانید. 

سهولت اجرایی عمده در این سیستم حذف عملیات قالب بندی و آرماتور بندی دیوارهای باربر بتن آرمه به میزان حداقل 90% در محل اجرای پروژه است . 

قطعات دیوار در ارتفاع طبقه و قطعات سقف به طول دهانه و براساس طرح معماری ساخته و به محل حمل شده و به سرعت در محل خود نصب و عملیات بتن ریزی انجام می گردد. 

سیستم سوپر پانل در رده ساختمانهای با دیوار بتن آرمه با قالبهای ماندگار پلی استایرن توسط مرکز تحقیقات مسکن و ساختمان مورد تایید قرار گرفته است و توسط آن می توان بر طبق آیین نامه زلزله ایران ساختمان های تا 15 طبقه را طراحی و اجرا نمود .

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد